היתרון הוא לאשכנזיה מכוערת שעושה את המוטל עליה בבית

"צעירי הספרדים יוצאים מבתיהם בבוקר ושבים לערב, ואת כל היום הם מבלים בבתי הקהווה בשתיית קהווה ובעישון נרגילה בחברת צעירים ערביים בני גילם. האשה הספרדית, שעל פי רוב לא למדה בנעוריה אפילו לקרוא עברית ולא נתחנכה לשום עבודה ומעשה, מתרפה היא ומתרשלת עד מהרה, אחרי שנשאה לאיש, מאחר שהיא מבלה את ימיה בישיבה ברגליים מקופלות תחתיה, בשתיית קהווה ועישון נרגילה ובשיחה בטלה עם חברותיה… הניקיון, שהספרדיות מצטיינות בו, אינו אלא ניקיון חיצוני ואינן מקפידות על זוהמה במקום נסתר מעין אדם, ועל כן אין לנשים הספרדיות אותה הזריזות ואותה התנועה, שמושכות על האשה חוט של חן… אני נותן את היתרון לאשכנזיה מכוערת אבל מחונכה ויודעת למלא את המוטל עליה בבית, על ספרדית יפהפיה, עצלה ומרושלת."(הירשברג, עמ' 174)

"חיצוניותו היפה של הספרדי מכסה תחתיה אישיות מזרחית, כלומר, לא אישיות חזקה וכבירת כח, השואפת לרדות בכל אשר מסביב לה בכוחה החומרי והרוחני, אלא אישיות עצלה ושפופה, שהיא שואפת ליהנות מן החיים כמה שאפשר הדבר הזה בלי התאמצות יתרה, והאופק שלה הוא מוגבל וצר, ובכל מקום שהיא פונה אינה רואה אלא את עצמה ."( הירשברג, עמ' 171)

א. ש. הירשברג, בתוך כתב העת השילוח, 1908.

א.ש הירשברג– היה מחובבי ציון, היסטוריון חוקר תרבות עם ישראל בעת העתיקה, מחבר ספרי עיון יהודי פולני, חבר "בני משה" ומאנשי העלייה הראשונה. (מתןך וויקפדיה)

 השילוח-ירחון עברי למדע וספרות שנוסד בשנת 1896 באודסה על ידי אחד העם, והוצא לאור בברלין. בשנת 1920 הועבר העיתון לירושלים, שם פעל עד 1927. בכתב העת פורסמו מאמרים בנושאי ציונות ובעיקר דעות של הציונות הרוחנית, מאמרים בנושא היסטוריה של עם ישראל ויצירות ספרותיות. (מתוך וויקיפדיה)

11 תגובות

      1. מעניין שאוז מניח שעל הפוסט אחראית הכותבת. (בעוד שעל הבלוג חתום גם אסף קינצר). שולל את הרלוונטיות של המסמך על בסיס 'הנחותיה המוקדמות'.
        ובסוף עוד מאשים -אותה- בסימון מטרה סביב החץ…
        אם אתה חולק על ציונות=גזענות בגלל טעויות ב'שיטת המחקר' שאתה מייחס לכותבת אני מציע שתעשה גוגל ותמצא עוד כמה מחקרים בנושא.
        בנתיים כיאה לטרול, תמשיך לאכול בשר ולהטריד את ה'כותבת'.

        אהבתי

    1. למיטב ידיעתי הציונות, כתנועה שנולדה באירופה, הכילה בתוכה גם את האוריינטליזם האירופאי. הגזענות הזו שכיחה בהרבה כתבים ציוניים, מהרצל ועד בורוכוב, עד רבינוביץ, ובעצם אצל מי לא? זה ממש לא מקרה פרטי שאי אפשר להכליל איתו.

      אהבתי

      1. גם משפחת מנסון היו טבעונים, ונדמה לי שגם טד באנדי. אפשר לאכול בשר עכשיו?
        הפוסט בעיקר משקף את הנושאים שמעסיקים את הכותבת. היא מצליבה בין אפליית מזרחים לראשי הציונות ומהמקומות בהם היא מוצאת חפיפה היא מוציאה את האנלוגיה המוטעית שציונות=גזענות. אפשר להגיע ככה לכל מסקנה נחשקת, מאוד קל לסמן את המטרה מסביב לחץ.

        אהבתי

    2. התגובה הזו מזכירה לי טבעונים שחושבים שאם הם טבעונים אז אפשר למחוק דיכויים אחרים, כמו למשל ניצול נשים על ידי פיטה ואתר הפורנו שלהם.

      אהבתי

כתיבת תגובה